mandag 27. september 2010

Ny uke, nye muligheter

Mye som skjer og mye å gjør, og det er nå aldeles godt. Uken som har gått siden forrige post har delvis vært fylt med arbeid og hverdag, og delvis med andre interessante ting. På jobben har mye av min tid gått med på forberedelser til innsamling av data om kulturlandskapet, og driftsmetoder før og nå med mer. Så hører det også til å lese i bøker om Røst, hvordan har landskapet vært før og hvordan levde folk? Hvordan har ting endret seg, og hva gjør det med landskapet, forholdene for bøndene og sauen, og hva skjer med biologisk mangfold?
Siden prosjektet er svært omfattende, så kan også oppgavene variere fra dag til dag, og dagene blir ikke alltid sånn som jeg hadde planlagt. Men så lærer jeg så mye under veis også! Jeg har begynt å gjøre meg kjent regelverk og planer i diverse retninger. Jeg kan for eksempel nevne tilskuddsordninger rundt transport, både generelt og til transport av fôr, veterinærordningen i kommunen og kommunens kulturverns- og naturvernsplaner som vi skal jobbe med nå fremover.
Så er nå begge artiklene som kom ut av siste ukes intervjuer ferdige, og jeg gleder meg til å se resultatene. Røstnytt har kommet ut, men er ikke tilgjenglig på nett da. Forhåpentligvis blir det som skal komme ut i Lofotposten og Bondebladet å finne på nettet dog.

På fritiden har jeg blant annet vært på alternativ aften sammen med noen svært hyggelige mennesker, vært i foreldremøte på skolen og i 50 års lag.
I kveld var jeg så ute og ruslet sammen med Rakel, og tok en del bilder i det nydelige været.

Nyt bildene!

Hull i stein. Lurer på hvordan det ble til.



Tatt igjnnom den ruinene til den gamle steinkirken og mot tårnet i kirkegården.



Min glade turkamerat Rakel.



Solnedgang igjennom steinkirken.



Spesiell arkitektur på gammelt fjøs/låve i nabolaget mitt.



Det var blekkstille i kveld, og detete kan lett bli et postkort.



Dramatisk himmel i solnedgang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar