tirsdag 21. september 2010

"Mediablest"

En tirsdag seint i september kan plutselig bli ganske så usedvanlig. Ikke for det, i den jobben jeg har, så er ingen to dager like. I tillegg til at været utover dagen i dag ble like nydelig som det var da jeg besøkte Røst for første gang for 5 uker siden så ble dagen ganske artig.

Jeg fikk besøk av damen som er daglig leder for Røst produkt, om også gir ut lokalavisen ”Røstnytt”. Hun skal skrive en artikkel om prosjektet (og sikkert litt om meg også, da jeg for tiden nok er kuriositet på øya) for neste nummer av bladet. Så kom journalisten for den litt mer sentrale ”Lofotposten” på besøk for intervju og noen bilder.  Begge intervjuene var som det meste ellers er på Røst, uhøytidlige og hyggelige. Det skal bli artig å se hva de skriver. Så tror jeg det er bra at røstværingene og andre folk får vite litt mer om hva som skal skje i prosjektet, og hvorfor.

Etter at jeg kom hjem fikk jeg meget hyggelig telefon fra en gammel venn jeg ikke har snakket med på mange år. Merkelig hvordan det er med sånne venner, det er akkurat som man snakket sammen siste uke.

I kveld var jeg og jenten mine i lag med bøndene vi var sammen med på samling. De hadde samlet sau i fjøs ikke så langt unna oss, fordi sauen skulle sendes av gårde til slakteri. Nå er dette bare en av mange biler som må komme ut hit i løpet av høsten, men jeg synes det var fint at vi fikk være med og følg med på hvordan ting foregår. Enda det ikke er mine dyr, så kjente jeg at det var vemodig for bøndene å se dyrene sine dra, og det varmet mitt hjerte å se hvor glade de er i sauene sine.
Så sånn kan en tirsdag også være her på Røst.
Her var det mange fine lam.


Og noen ville ha kos av Julia.


Så om bord i bilen.


Vemodig å se bilen kjøre...

2 kommentarer:

  1. Kristín Sigursveinsdóttir21. september 2010 kl. 23:47

    Gaman að lesa bloggið þitt Sigga mín og fá að fylgjast með daglega lífinu hjá ykkur. Knús í hús :-)
    Stína

    SvarSlett
  2. Æi takk fyrir það Stína mín :) Knús í þitt hús líka!

    SvarSlett