lørdag 13. november 2010

Etterslep

Blogg 01.11.10
Da var årets loppemarked vel overstått. Jeg må bare innrømme at jeg ble sjokkert da jeg kom inn i skolens aula og så mengdene som hadde kommet inn til årets loppemarked. Det er milt sagt fasinerende at det finnes så mye skrot fordelt på bare 600 sjeler. Og dette var bare det som var til overs hjemme hos folk!







Foreldrene sto for baking av kaker som ungdommene solgte, i tillegg til kaffe, pølser og vafler. Så hadde de kjøpt inn småkakeboks som også ble solgt. Total inntjening på to dager (lørdag kl 11-15 og søndag kl 11-14) var på nærmere 50.000 kroner! Og oppmøtet var så klart der etter. Jeg synes Røstværingene har vært flinke til å gi (enda noen tidlig bruker loppis som søppeldynga) og kjempe flinke til å møte opp og støtte ungene. På søndagen var det i tillegg basar i regi av menighetsrådet, der inntjeningen skal ha ligget på rundt 15.000. Folk kan si både det ene og det andre om røstværingene, men de skal nå ha det at de er gavmilde uten like. Kjempe innsats av befolkningen må jeg bare si!

Siden det er så lenge siden denne posten skulle være lagt ut, så kommer neste innlegg ganske så brått, med mange flotte bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar